07 svibnja 2012

Nordic walk !






Nordic walking ili hodanje sa stapovima je rekreacija koju mogu svi vjezbati u svako doba godine i u bilo koje vrijeme ! I to sa uzivanjem i dobrim rezultatom :) Dokazano !




Prije nekih 10-ak godina bas kad sam zavrsila moje obrazovanje zdravstvenog pedagoga krenula je "moda" hodanja sa stapovima. Cudno je to izgledalo - idu ljudi u setnju, ne sa jednim nego cak sa DVA stapa !? A stapovi podsjecaju na one skijaske ali nigdje skija ? Meni je srecom to bio dio obrazovanja. Volim setnje a volim i odrzavati kondiciju i vjezbe za kicmu tako da mi ovaj nacin rekreacija odmah prirastao srcu. Osim sto sam i sama vjezbala istovremeno sam imale grupe radoznalih ljudi koje sam obucavala u pravilnom hodanju i maksimalnom uzivanju u setnji !

Jednom prilikom sam bila zamoljena od jedne velike firme da pomognem njihovim gostima iz Kanade dok su bili ovdje na konferenciji. Odmah sam se sjetila da im treba malo cistog zraka nakon puno sjedenja u zatvorenom prostoru i naravno nabavili smo stapove za sve goste, pozvali ih na ulicu ispred hotela i tu sam ih cekala ja sa stapovima. Cudno su me gledali dok sam prosetala isped njih i objasnjavala im, ali jos cudnije kad su svima bili dodjeljeni stapovi i samo sam im uzviknula: Folow me ! He he bilo je to zasita veselo : ja u setnji pracena sa 40-ak muskih ( u odijelima i kravatama)
i nekoliko zena ! setali smo stazom uz jezero, ja sam im pokusavala objasniti tehniku hodanja a oni su to sve veselo prihvatili i sigurno govoreci- ja cudnih li Svedana !
Dakle, setnja sa stapovima ne samo da je vesela vec je i efektna! Evo dokazanih zdravstvenih ucinaka:
  • Bolja kondicija, rad srca poboljsan, pluca ispunjena kisikom, osjecas se jace
  • istovremeno se treniraju velike grupe misica u tijelu
  • Blaga forma treninga za koljena, kukove i kraljeznicu
  • Opustanje napetih misica u vratu i ramenima ( ublazava glavobolju )
  • Eftekno spaljivanje masnih tkiva - dakle pomaze u mrsavljenju !
Kao prvo treba nabaviti stapove i dobru udobnu obucu za setnju ! To je sva ekonomska investicija , ne treba obilaziti skupe centre za treninge i nabavljati skupu opremu !

Pravilni stapovi su lagani , sa drzacem oko ruke - najbolje onaj koji se moze namjestiti da ne moras cvrsto drzati stap za vrijeme hodanja, duzina stapa se odredjuje prema tvojoj visini:

Tvoja visina:                                                           Duzina stapa:
150–165 cm 110–115 cm                                     110–115 cm
165–175 cm 115–120 cm                                     115–120 cm                                 
175–185 cm 120–130 cm                                     120–130 cm
185–195 cm 125–135 cm                                     125–135 cm            






Tehnika hodanja:
prije nego krenes u setnju misli na sljedece : nemoj da ides odmah nakon jela , sacekaj kojih 15 minuta, kreni sa laganim zagrijavnjem tijela i misica - nemoj da ides zgrceno i ukoceno. Obuci se komotno i udobno, hodanje treba da bude opusteno i prirodno.
Zagrijavanje nekoliko minuta: udahni duboko i pri tome podigni ramena sto vise mozes pri izdisanju spustaj ramena lagano, hodaj na mjestu, podigni koljena sto vise mozes. Uradi nekoliko nagiba naprijed, kruzi rukama u velikim krugovima, zatim lagano kruzi ramenima naprijed i nazad.
Uzmi stapove i kreni ! Hodaj normalno tvojim korakom, bas kako ides u setnju. Pusti stapove neka prate rad ruku. Nakon nekoliko koraka spusti stapove i neka budu dijagonalno sa stopalima - lijeva noga desni stap i obratno . Stapovi treba da budu cijelo vrijeme kod peta . To znaci da za svaki novi korak malo se odbacis sa stapom i pomognes za novi korak. Korak ce biti automatski veci i duzi! I brzi ! U tome jeste efektnost stapova ! Nastavi da hodas, ne drzi stapove cvrsto i grcevito , eka se ruke lagano odmaraju na stapu i spusti ramena .  Ako hodas po asfaltu jako je vazno da imas one dobre gumene stitnike na vrhu stapa. To ublazava tvrdi dodir sa asfaltom i ne osjeti se u ramenima i rukama.
Hodanje ce biti automatski brze, disanje dublje i jace, misici osjecaju da rade ! A ti uzivas u setnji i osjecas da radis nesto dobro i zdravo za svoje tijelo .
Hodanje treba da bude najmanje 20minuta u pocetku a zatim produzujes kako mozes i zelis. Ako ne mozes hodati svaki dan onda produzi setnju onih dana kad mozes, najbolje svaki drugi dan da bi bilo rezultata.
Meni su stapovi pomogli puno zimus kad sam operisala kuk - umjesto staka setala sam sa  stapovima, uz ulicu i niz ulicu, par metara pa sve cesce i duze. Stapovi sluze i kao oslonac pa se osjecam sigurno i stabilno ! Danas mi je to najbolja forma treninga, hodam svaki dan barem kratku setnju od 20 minuta a kad me ne boli kuk onda idem duze. Nekad sam mogla ici po sumskoj stazi i po par sati i uzivala sam u tome, sad mi je to graniceno ali hodam i treniram. Nadam se da cu opet jednom moci na moje duge sumske setnje sa mojim stapovima !

Krenite, Nordic walk je zdrava i dobra rekreacija :))

2 komentara:

Spontana kaže...

I ja volim moje stapove:) Hodam s njima :)) vec godinama.Sve je tacno sto si u postu navela.Kad sam nedavno bila u Schwarzwaldu u REHA klinici,svi ali doslovno svi pacijenti dobiju kao redovno "zanimanjE ili po Njemackom ANWENDUNG i nordick Wolking.Uz sva silna druga zanimanja-vjezbe,masaze,aqua joging, hodanje sa stapovima preporucuju ljekari svima,svim starosnim grupama.TAKODJE i voznju bicikla ,onog sobnog-fittneskog :))

Spontana kaže...

Ovdje u Njemackoj nakon REHA nastavis u fittnes centru sa REHA SPORTOM. To placa krankenkasa:) Ja sam vec zahtjev obavila i dobila sam karticu (kao kreditna kartica) i imam 18 mjeseci slobodan pristup fitnes centru..izabrala sam blizu memne fitnes centar WOMEN ONLY :)) Divota.SVE na jednom mjestu:Pravi REHA treneri ,zatim sauna.tus-prostorije..bicikla, traka za hodanje..ma sve.A najsimpaticnije-za majke sa djecom ovbezbjedili su i dadilje koje tu djecu paze dok im mame treniraju.I svake sedmice aktuelna ponuda u mladom krompiru, sparogama,jagodama...zaista sam se nasla tu..sve po mojim prohtjevima i od stana samo 10 minuta pjeske :))