21 ožujka 2012

Knäcke bröd - lomljivi kruh :)


U Svedskoj se puno jede lomljivi tvrdi kruh - knäcke bröd. Knäcke u prevodu znaci hrskav, lomljiv. To su zapravo tvrde suhe plocice koje se najcesce prave od razenog brasna , te su najvise kupuju. ali ima ih raznih "tvrdoca" , ukusa i oblika- ravne plocice, okrugle velike ploce koje se lome po zelji , manje okrugle plocice. Ima ih raznog ukusa, obicno su slani ali ima i zasladjenih, moji najdrazi su sa cimetom :) Obavezne su na svedskom stolu - to mislim na obicni sto kad se servira hrana a ne na one male sendvice :)), premazuju se margarinom ili svjezim sirom, marmeladom ...cime se zeli ! Meni je ipak najdrazi ovaj sa sjemenkama - zdrav i ukusan i u domacoj radinosti ! Recept sam dobila od jedne mlade zenske , kcerkine prijateljice i uz njenu dozvolu i prevod pisem i vama :)

Sastojci:
  • 2 dl kukuruznog brasna
  • 0,5 dl lanenih sjemenki
  • 0,5 dl sesamovih sjemenki
  • 0,75 dl sjemenki od tikve (ili pinjole)
  • 0,5 dl maslinovog ulja
  • 3 dl kuhane vruce vode
  • malko soli


Priprema:

sastavi sve suhe sastojke, dodaj maslinovo ulje i promijesaj

Dodaj vrucu vodu i polako mijesaj kuhacom

Smjesu istresi na papirom oblozen pleh/ tepsiju

Neka bude tanko

Pospi malo sa soli ( ja sam koristila onu sol na "listice" i posula samo malo )

Stavi peci u zagrijanu pecnicu na 150 `C

Peci 1 sat - to se zapravo vise susi nego pece

Gotovo izvadi i pusti da se malo ohladi

Zatim lomi na zeljenu velicinu

Ja to lomim na manje komadice, ponekad premazem sa malo svjezeg sira.

Kruh je pogodan i kao grickalice uz casu piva

...ili caja :))


Nema komentara: