06 ožujka 2012

Orhideje - njega i uzgoj !









Orhideje - te njezne ljepotice koje nas obraduju svojim lijepim i elegantnim cvijetovima postale su moj hobi. Pocela sam polako i bojazljivo sa 2 koje sam dobila na poklon i koje su dugo cvjetale svojim prekrasnim cvjetovima. Kad su prestale cvjetati bilo mi ih zao baciti pa sam se pocela raspitivati i istrazivati kako da ih sacuvam. I tako je to krenulo :)

Dakle ove orhideje su jednostavne za odrzavati. Treba ih postaviti na prozor gdje je svijetlo, ali da nije direktno sunce. Sunce im sprzi listove i cvjetovi im opadaju. Ja im mjenjam mjesto zimi i ljeti, u zimskom periodu mogu slobodno da budu na istocnim prozorima a ljeti ih premjestim na zapadnu i sjevernu stranu. Vole svjetlost i vlaznost, ali ne puno vode, lagano zalijevanje sa malo vode 1 put u 7-8 dana. Lako je vidjeti kad su zedne - "zemlja" im je bijela znak da su zedne.

I tako one nastavljaju cvjetati,cvjetovi im otpadaju kad su icvjetale, grancice im se suse - to je sasvim prirodno. Grancice koje su se osusile potpuno nakon cvjetanja odsjeci nozem ili makazama, nakon nekog vremena raste nova grancica koja ce nositi nove cvjetove. Nastavimo ih zalijevati kao i ranije. Dokle god su im listovi zeleni i debeli /cvrsti nastavljamo njegovati nase ljepotice. Tad su u periodu odmaranja, ali uskoro cete vidjeti novu grancicu i nove pupoljke :)

Presadjivenje je malo osjetljiviji dio, ali nije opasno. Orhideje ne treba presadjivati dok cvjetaju i dok im nije postalo tijesno u teglici. Dakle tek nakon 2-3 godine otprilike treba im novi sadrzaj i osvjezenje.
Izvadimo pazljivo cijelu sadnicu sa korijenima iz posude, korijeni su izrasli i zamrsili se pa ih moramo lagano protresti i ocistiti od ostaka zemlje , razmrsiti korijen i povuci sve one nezdrave i suhe dijelove.



Zemlja u koju se sade orhideje nije obicna zemlja za cvijece , nego je mjesavina kore drveta od bora i pinjola i vlakna ljuske kokososvog oraha. To je vazdusata mjesavina koja podsjeca orhideje na njihovu prirodnu sredinu u sumi i dzungli iz koje poticu. Ta mjesavina se kupi u cvjecarnama i zove se bas zemlja za orhideje. Korijene koje smo tresli od ostataka zemlje ocistimo i odrezemo makazama one koji su suhi ili bez zivotni, jednostavno "osisamo" zamrsene korijene, ali pazljivo. Ostavimo zdrave i cvrste . Pripremimo teglicu u koju cemo presaditi orhideju, moze biti nova veca ali moze biti i ona stara u kojoj su bile, samo oprana i cista. A moze i posebna staklena saksija za orhideje

Pazljivo stavimo korijen u saksiju u koju smo na dno stavili malo kamencica i zemlje, kad stavimo korijen nasipamo zemlju okolo dok pokrijemo cijeli korijen i lagano, lagano pritisnemo prstima, samo da korijen cvrsto stoji, ne pritiskati jako rukom. Moze se ostaviti koji korijen koji raste direktno ispod listova, taj ne moramo prekriti zemljom, neka ostane izvan i dise . Zemlja ce se sloziti i spustiti nakon nekoliko zalijevanja pa se moze dodati jos malo.
Imam jednu staru orhideju ali nju nikako da presadim iako joj je staro i zamrseno korijenje. Ta mi nikako ne dozvoljava da je presadim jer svaki put kad mislim da je vrijeme za resadu ona ponovo i prkosno cvjeta svojim lijepim bijelim cvjetovima :) Ne diram je, neka cvjeta na miru dokle hoce i moze, izgleda da je zadovoljna i ovako.
Dakle orhideje nije tesko njegovati a ni presadjivati, samo treba pazljivo i pravilno. Nakon presadjivanja mozemo im dodati malo tecnosti za prihranu , ima posebna za orhideje.
I puno ljubavi !
Bit ce vam zahvalane i nastaviti da cvjetaju svojim lijepim i elegantnim cvjetovima :)

Broj komentara: 11:

Anonimno kaže...

Baš mi je drago da si ostavila link na forumu Coolinarike i detaljno sam pročitala sve tvoje upute u svezi orhideja.Čak sam i stranicu spremila u favorite. Pozdrav i hvala na savjetima. (Umag-0280)

Unknown kaže...

Moja cvjecarka-majstorica jer u Njemackoj cvjecari su umjetnici:) eh ona kaze pravilno zalijevanje orhideje:Izvaditi je iz untertopp,znaci iz onoga u cemu vam stoji saksija sa orhidejom,zaliti,pustiti da voda prodje kroz orhideju u saksiji,i onda ponovo vratiti u untertopp.Svakih 7-10 dana.Orhideja bolje zivi u manje vode nego u visku vode.Inace moji favoriti vec 10 godina,nikad moj prozor nije bez orhideje.Bijele volim,ali i druge boje.A citala sam na stotine vrsta-boja ih ima.

rijeka kaže...

Hvala na posjeti, pokusala sam to napisati na coolinariki ali nisam uspjela.
U pravu si Sponty, mogu se orhideje potopiti u vodu i ostaviti da se dobro ocijede ali meni je lakse ovako, jer ih imam puno. I sa laganim zalijevanjem znam da nema ostatka vode na dnu saksije, jer to orhideje zaista ne vole.

mirjana kaže...

Volim i ja cvijece a posebno su me dojmile orhideje,no imam suzen prostorpa bi se one patile zajedno samnom...balkonsko cvijece mi ptice sve pojedu bez obzira sta stavila,tako da s vremena na vrijeme sebi kupim buket ruza i time zadovoljim svoju zelju za cvijecem...divan i poucan post !!!!

Mimi kaže...

Puno, puno hvala na ovom clanku! Dobila sam dve orhideje (nisu Phalenopsis) za novu godinu i zavrsile su sa cvetanjem pa sam se bas pitala kako da ih negujem...

hederic kaže...

ja imam 22 orhideje sve mi lijepo su pocele cvesti,,,puno citam sta drugi pisu,sta tko misli

Anonimno kaže...

Htela bih gajiti orhideje,danima citam na netu,ovo je najbolje i najjasnije objasnjenje koje sam procitala

bridget kaže...

Imam orhideju par dana cvjetovi joj se suse znaci kod mene je par dana i tek je krenula da cvijeta sada ima 8 cvjetova 3su otpala i 2 se suse :-( sta da radim ?

bridget kaže...
Autor je uklonio komentar.
Unknown kaže...

Pozdrav! Imam jednu orhideju kod mene je od 8.3.2015.god. cvjetala je samo jednom i to je trajalo par mjeseci. Zaljevam je jednon sedmicno. Rastu i novi listovi ali stabljika na kojoj bi trebali rasti cvjetovi je potpuno suha. Jednom mjesecno u vodu dodajem i gnojivo za orhideje. Da li ce moja orhideja vise ikad procvasti? :-(

Unknown kaže...

predivna je zelim kupiti zelenu orhideju ne znam kako doci do nje odgovorite na mob 0915845350